ATT FLYTTA

Ja, att flytta är inte så enkelt. Det vet ni säkert redan. Det är ju inte bara att packa ner i kartonger och bära möbler. Det ska ordnas med el, bredband, TV, telefon, sophämtning  mm. Blanketter ska skickas in till barnens nya skola och man ska adressändra. Vilka får vår nya adress automatiskt och vilka måste vi själv ringa till för att lämna nya adressen? Vilken elleverantör har bästa priserna och hur mycket el förbrukar vi???? Jag har ingen aning och det är frustrerande. Känns som att allt blir fel och vi har inte gjort något i tid så att vi får betala en del dubbelt under diverse uppsägningstider. Kanske är en affärsidé att hjälpa människor som flyttar med att leta fram billigaste elen, bästa bredbandet mm och ordna med allt praktiskt kring flytten? Jag hade i alla fall gladeligen betalat för att slippa göra allt detta själv. Jag har ju inte tid med sådant tråkigt,  jag vill ju möblera och göra fint här hemma!! 

Kommentarer
Postat av: Sjufen

Du har så rätt... och inte är det roliga grejer att göra heller. Kämpa på så kommer jag och hälsar på när ni är färdiga med allt, så att jag kan slå mig ned och njuta av erat underbara hus och dess möjligheter med en öl i ena handen ett pingisracket i den andra, därefter ett besök i bastun, för att avsluta kvällen med att sitta och njuta med er på altanen i den ljumma sommarkvällen...

2007-08-10 @ 17:29:23
Postat av: Sjufen

hmmm, vill inte tänka på vad folk tycker om mina svenskakunskaper efter det inlägget. Använde otroligt många punkter och en hyfsat fin ordföljd, för att inte tala om kommatecknens placering ;)

2007-08-10 @ 17:31:00
Postat av: Solweig

Lycka till i Ert nya hus.

2007-08-11 @ 07:40:34
Postat av: L

kanske inte skulle vara så dumt. :) (ser pengarna rulla in!!!) jobbat på W idag. Gick nog rätt bra tror jag. A sa iallafall att hon tyckte det.

2007-08-11 @ 19:14:44
Postat av: L

E det inte lite längesen det kom en uppdatering nu? Ja jag har inte varit så mkt bättre, men facebook... jaja. Skolan börjar måndag, får gärna titta förbi ngn kväll om det finns tid över! kram

2007-09-01 @ 22:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0