GeKås, snabbt och billigt?

Inför semestern på Cypern behövde vi uppdatera våra garderober snabbt och billigt. Och vad passar väl inte bättre då än en tur till Gekås i Ullared? Hmm snabbt kan diskuteras, det kan billigt också för den delen. Denna regniga sommar var vi ju förstås inte de enda som styrt kosan mot Ullared. Vi behövde inte köa för att få kundvagn i allafall, men om man under dagen där ville gå ut och sedan komma in behövdes en stämpel för att slippa köa igen. Ni vet en sådan man kan få när man går på krogen. Det var riktigt trångt och vi rycktes snabbt med i köphysterin och snart var kundvagnarna överfyllda med en del saker vi behövde och en hel del vi inte visste att vi behövde, men som kändes helt oumbärliga där i den sekunden. När vi väl bestämt oss för att ge upp och gå ut gick det snabbt, det finns ju 63 (!) kassor. Vi lastade in i bilen.

image13

Äntligen på väg. 'Det här gick ju relativt smärtfritt' tänkte jag, och då hör jag ett konstigt ljud och bilen blir svår att styra......punktering.
image15
Ringde försäkringsbolaget som skickade en bärgare som hjälpte mig att byta däck och sedan fick vi köra till en jouröppen verkstad utanför Varberg för att köpa ett nytt däck  (reservdäcket var inte direkt lämpligt att köra på de 15 mil vi skulle färdas vidare) där jag blev 2250kr fattigare.....Kändes som att hela vitsen med Ullared var lite förstörd. Klockan 23 var vi hemma igen och kunde packa upp våra påsar, det var lite som julafton. Jag blev lika överraskad för varje påse som packades upp, för att vad man i köphysterin med adrenalinet pumpande köpt kan man ju inte minnas!

Kommentarer
Postat av: S

oj oj...inte har jag hört ngt om punktering, eller kanske är det så attjag inte riktigt har varit en så bra lyssnare!

2007-07-27 @ 02:03:33
Postat av: Morsan

Nä , du är nog inte en dålig lyssnare för att jag har varit på GeKås 2 (två!!!) ggr på en vecka!

2007-07-27 @ 09:42:13
Postat av: mamma/mormor

Jag vet...för jag var med...båda gångerna!!!

2007-07-28 @ 23:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0