Tillbaka (uppdat.)

Då var vi tillbaka från Cypern. Det var förstås helt underbart, men kan det bli annat med en stor sol på en klarblå himmel och all inclusive? Allt gick fint , förutom att min förvirrade otursförföljda bror både lyckades få axeln ur led när han spelade beachvolleyboll och snorkla med mobil och MP3spelare. Angående mobilen fick vi ett tips från Mannen (som f ö också hade otur och låg på sjukhus i Afrika med Malaria) om att skölja den i sötvatten för att eventuellt kunna rädda den. Jag upfattade det som att han menade ett låååångbad och därför fick mobilen ligga i en kastrull med vatten en hel natt. Vi lyckades med all säkerhet släcka den eventuella livsgnista som fanns kvar i mobilen för gott. Den ser mycket tragisk ut nu med både salt- och rostfläckar.
                                                                                                                                            

När vi kommit hem började det förstås regna ganska omgående. Jag hade precis varit duktig och letat rätt på smutstvätten i resväskorna, tvättat och hängt ut då de första regndropparna kom (ja sjufen, jag har tvättmani) . så att det var bara till att belamra hela stugan med tvätt och börja elda för att få bort all fuktig luft. Då var det dags att starta diskmaskinen, men den bestämde sig för att liksom mobilen lägga skorna på hyllan så att säga. Det resulterade i att jag hade vatten över hela köksgolvet. Så att jag började handdiska i vår moderna men fullständigt handdiskovänliga diskho. Den har en ho, som är liten och rund.
                                                                         
                                                                                      

När jag letade efter diskstället mindes jag att Mannen några veckor tidigare kört det till tippen, med kommentaren "det här behöver vi väl inte, för att vi diskar ju aldrig för hand?! "  Nä, just det.......


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha!! Låter rätt skoj med mobilen, stackarn!!!;)
Bilden (den översta om ngn skulle missförstå) gör mig LAGOM avundsjuk på var du varit aldeles för länge utan mig!!! Den nedre bilden visar väldigt bra hur jag har haft det här hemma!!! Jaja får väl vara lite glad för din skull och tycka att ni var värda det!

2007-07-24 @ 00:04:38
URL: http://lindakristins.blogg.se
Postat av: Morsan

Tack Linda! Förstår att du inte haft det lätt, men du fick ju några timmars sol när du var uppe och jobbade på solkusten (som det numer populärt och malligt kallas av alla norrlänningarna)! Fast det kan inte mäta sig med Medelhavet tycker jag!!

2007-07-24 @ 09:45:30
Postat av: Anonym

Tur att jag inte följde med ... hade endast legat som en flämtande strandad vitval ;)
Kramisar till er alla

2007-07-24 @ 19:33:55
Postat av: Morsan

Nejdå, det tror jag inte alls!!

2007-07-25 @ 23:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0