TRÄDGÅRDSDAGAR

Vi har lagt många timmar senaste veckan på att få i ordning trädgården. Per har grävt ner kantsten runt alla rabatter, vi har sågat ner träd och dragit upp rötterna. Grävt upp rabatter och snyggat till. Lagt marktäckare i jordgubbslandet.  Planterat blommor och mycket annat. Men nu är vi klara (för den här gången i alla fall).

Idag har Syster S med familj varit här. Barnen har lekt hela dagen och vi grillade och solade. Mycket trevlig dag!

HEMMA

Ja, nu har vi varit hemma flera dagar. Adam är fortfarande inte tillbaka i rätt tidszon, men det rättar väl till sig snart hoppas jag.  Vi är väldigt glada att vädret här på västkusten har varit fint sedan vi kom tillbaka, det blir lite mindre jobbigt att lämna värmen och solen då.

Idag har vi vårfixat i trädgården. Vi har tagit bort buskar/träd och tömt blomkrukor. Mamma och pappa var så snälla och kom förbi med släpvagnen så att vi fick bort allt skräp på en gång.

Det fina vädret ska tydligen fortsätta så att då blir det några fler trädgårdsdagar och grillkvällar. Härligt.

HEJDÅ FLORIDA

Nu har vi packat väskorna... igen...Allt fick plats, hur det går att få in det i bilen imorgon återstrår att se. För att inte tala om vad de säger vid incheckningen. Men jag har ju lyckats få med "lite" övervikt förut så att jag har goda förhoppningar om att lyckas imorgon igen.

Vårt flyg går inte förrän sen eftermiddag imorgon. Vi har ordnat med sen utcheckning från hotellet så att det blir ett par timmar vid poolen innan vi åker. Då får vi bättra på brännan yterligare så kan ni känna er som riktiga blekfisar när vi kommer hem. Hehe.

Några foton kommer inte för att min dator la av idag igen, sitter och surfar med Pers dator och jag orkar inte krångla och kopiera över dem hit. Sorry. Fast jag har ju ändå varit ganska generös med min bildrapportering från USA's Sunshine state.

Nu får ni önska oss en trevlig 10-timmarsflygning till Europa med Adam, så ses vi när vi är hemma igen! Kul att ni har hängt med på resan!

MER MIAMI SOUTH BEACH

Min dator ville inte vara med igår, men nu är den igång igen, om än lite knackigare än vanligt.
Här är lite foton från igår Vi var på South Beach och kvällen tillbringade vi på Lincoln Rd, där åt jag en av de godaste pizzorna jag någonsin ätit.

Robert och Madeleine på Ocean Drive.

Här fångar de kokosnötter som en kille sitter och kastar ner från palmen.

Robert utanför Miami Ink (det är en doku-tv-serie som spelas in där)

Adam lika glad som vanligt.

Madeleine framför fontäner på Lincoln Rd.

Robert tar ett kvällsdopp i poolen.

MIAMI SOUTH BEACH

Vi fick in all packning i bilen en gång till. Puh!

Vi körde från Naples rakt över till Miami. Vägen går rakt igenom Everglades, men vi såg inga alligatorer idag (vilket vi gjorde sist). Innan Miami stannade vi på Sawgrass Mills för ett par inköp till. På eftermiddgen kom vi fram till vårt hotell på South Beach här i Miami. Här är ett par bilder från kvällsdoppet i poolen som finns uppe på hotellets tak.

Visst ser det härligt ut!
Ikväll har vi varit på Lincoln road och ätit (på en kubansk restaurang). Där ligger avenyn i Göteborg i lä kan jag lova. Tyvärr glömde vi kameran hemma, men imorgon kväll tar vi den med.

SISTA DAGEN I NAPLES

Imorgon åker vi till Miami. Hoppas packningen går smidigare nu än när vi lämnade West Palm Beach. Jag har i och för sig inga större förhoppningar om det eftersom att vi inte direkt har minskat på bagaget under resans gång.

Idag tog jag mig till Michaels under förmiddagen, Per och barnen var kvar här på hotellet och badade i poolen. Eftermiddagen tillbringade vi på stranden i vanlig ordning. Robert hittade en jättestor fin snäcka åt Madeleine när han var ute och badade, tyvärr var den bebodd av en stor eremitkräfata, så att den fick flytta tillbaka ut i havet. Ja just det, jag har ju glömt att berätta att jag och Madeleine såg flera delfiner när vi var och badade häromdagen, det var verkligen jättehäftigt!

Ikväll var vi och åt på en fantastiskt bra fiskrestaurang. Alla åt med stor aptit förutom Adam. Madeleine tog en kokosnötsdrink i repris.

Det här är vår hyrbil. När jag ser den tycker jag egentligen inte att packningen borde vara ett problem.

Glad påsk vill jag också passa på att önska er!! Här har det inte varit mer påskfirande än att barnen fick varsitt påskägg idag. Men vi är nöjda ändå och vill inte byta med er därhemma i Sverige!

MICHAELS

För er som är lite sugna på pysselsaker kan jag informera att jag aldrig hann tillbaka till Michaels häromdagen. Däremot ska jag eventuellt ta mig en sväng dit (har hittat en Michaels här också) imorgon förmiddag innan stranden. Om jag nu inte sover alltför länge, Per har nämligen sett till att jag fått sovmorgon varje dag sedan vi kom hit till Naples.
Sovmorgon, stranden (och ibland shopping), underbart väder och  restaurangbesök varje dag. Det ni mina vänner kallar jag riktig semester!

Goodnight where ever you are from Naples, Florida!

UTFLYKT

Här är ett litet stopp på vägen mot Sanibel Island. Vi skulle dit och plocka stora snäckor. Dessvärre insåg vi att man ska vara där på morgonen och inte eftermiddagen, som vi var, för att få fatt på de stora snäckorna. Trots det blev det en trevlig dag.

SHOPPINGKILLE

LITE MER ADAM

GLADA PÅ RESTAURANG

SEMESTERTJEJ

MIN NYA HÅRTORK

På nya stället här i Naples fanns ingen hårtork.....gaaaaaaaah!! Det ni ser på fotot är jag, desperat med madrasspumpen i högsta hugg.

Den funkade inget vidare...

HARDWORKING MAN

VÅR SANDYMAN

Så här sandig blir man i Florida.

NAPLES CALLING

Har problem med anslutningen så att jag kör ett par bilder per inlägg.
Här är i alla fall stranden vi är på här i Naples. Fantastiskt vit sand och turkost vatten. Riktigt härligt!

TILLBAKA

Hej på er! Vi upptäckte idag att vi har internet där vi bor. Jag får sitta utomhus (vilket i och för sig är väldigt förnämligt i det här klimatet) och det är svagt men det verkar fungera. Vi har haft fantastiska dagar här i Naples och åker vidare till Miami på fredag. Nu postar jag det här inlägget och sedan fösöker jag mig på ett med lite foton.

PACKAR

Vi packar ikväll. Bilen är överfull.
Vi sticker tidigt imorgon bitti.
Hör av mig från Naples!

SKÖN DAG

I morse packade vi kylbagen och stora badväskan och åkte till en strand strax söder om West Palm Beach. Där var precis lika trevligt som på de andra ställena vi varit på. Solen sken och det var ca 30 grader ute. Adam var så snäll och sov middag i 2 och en halv timme så att jag fick sitta och läsa amerkianska skvallertidningar i lugn och ro. Fantastiskt skönt.

Tyvärr brände sig Madeleine i solen trots solskyddsfaktor 30 som skulle vara vattenfast... Så att ikväll har vi varit och inhandlat en bad- och solskydds t-shirt, shorts, vattenfast solskydd (spf 50+) och strandparasoll. Då ska vi nog klara av stranden i morgon också!

I morgon har Per sista arbetsdagen och på lördag morgon åker vi till Naples som ligger på Floridas Gulf-kust (västkusten). Där vet jag inte hur vi har det med internet, men någon liten uppdatering ska jag nog kunna ordna, så att ni har koll på hur det går med vårat solande och badande. Då ska vi ha en vecka med strandliv och grillkvällar, det ska bli jätteskönt.

För er som är intresserad så kan jag berätta att jag har varit på Michaels ikväll och shopat en del. (För er som inte är lika intresserade och därmed heller inte har koll på vad det är för ställe så kan jag berätta att det är en enormt stor och trevlig pysselaffär). Jag blev inte helt klar med det jag skulle ha så att det får bli en sväng till imorgon om jag hinner efter stranden. Kvällen har vi tänkt  ägna åt ett restaurangbesök och packning. Packningen blir nog ett kapitel för sig i vanlig USA-ordning. ni som känner mig (eller varit med som mamma) vet ju hur galet mycket jag brukar släpa runt på när jag har varit här en vecka. Tur att vi har en stor bil.

Ett par foton får jag bjuda på i vanlig ordning. Tyvärr hade jag glömt ladda kamerabatteriet när vi var iväg idag så att jag lägger in ett par bilder från när vi var och käkade "steak" häromdagen.

Och här kommer ett från när jag och "kidsen" var på Starbucks på Worth Ave. i Palm Beach.

...och så här flott shopping är det på den gatan...

Stranden som ligger ett stenkast därifrån ser ut så här...

MER SHOPPING

Idag har vi tagit det lite lugnt med solen och varit inomhus större delen av tiden.
Vi åt lunch på ett jättekul hamburgerställe. Adam hade inte tid att äta för att hamburgaren kom i en bil... han satt och lekte med den och brummade hela lunchen. Ja ja, han var ju nöjd i alla fall.

Efter att ha varit på City Place i West Palm Beach styrde vi återigen kosan mot Sawgrass Mills (det jättestora köpcentret). Där blev det några inköp till, restaurangbesök och annat kul.

Vi avslutade dagen med ett besök på Rainforest Cafe. Där hände det hela tiden en massa saker så att Adam hade fullt upp hela tiden. Väldigt bra ställe att gå med små barn och äta.

HÄLSNING TILL MORMOR OCH MORFAR FRÅN MADELEINE

Madeleine valde att köpa ett par "rullskor" (ett hjul under vardera skon) för sina semesterpengar. Hon har velat ha sådana jättelänge och blev väldigt glad när hon kom på att hon kunde köpa dem för sina egna pengar!

JUPITER BEACH

Jag känner mig väldigt snäll idag så att vi kör ett inlägg till!
Idag har vi varit norr om West Palm Beach på ett ställe som heter Jupiter Beach. Det var jättefint där och toppenbra för Adam. Men på eftermiddagen fick vi snabbt lpacka ihop allt för att vi blev överraskade av ett stort oväder. Det var till och med tornadovarning ett tag, men då var vi redan i säkerhet på hotellet. Nu är det översvämning på gatorna här runtomkring så att vi går nog inte ut och äter ikväll.