PRYLAR OCH SAKER

Det finns en sak som förundrar mig nu när jag står här bland alla flyttkartonger. Och det är alla prylar. Jag packar upp kartong efter kartong med saker. Saker som är....ja, vaddå? Vad använder jag allt till och när har jag köpt det? Och ännu mer intressant, varför har jag köpt alla dessa prylar? Jag kan verkligen inte förstå varför jag har allt detta. Hur ska jag överhuvudtaget minnas vad jag har har och var det förvaras? Det är ju som gjort för att köpa nytt när något saknas och inte kan hittas i förråden och ju mer man har desto mindre troligt är det att man hittar rätt pryl när man behöver den. Jag har senaste året verkligen försökt att göra mig av med dessa onödiga prylar. Mannen har kört till återvinningen i skytteltrafik med mängder av saker, men de tar liksom aldrig slut.....

Inför flytten nu hade vi bestämt oss för att bli en sakfri familj, men med facit (flyttkartongerna) i hand ser jag att vi tydligen inte lyckats!  Även om vi blivit bra mycket bättre!
(Diskstället var f ö en av dessa saker vi lyckats med.)

Kommentarer
Postat av: mamma/momme

hmmm...nu förstår jag varför vi har ett(ev flera) förråd fyllda med kartonger...Snälla morsan kom och hjälp din gamla mor!!!

2007-08-07 @ 23:03:11
Postat av: Morsan

Ja det är inte lätt.......men nu ska här bli ordning!!

2007-08-08 @ 16:46:25
Postat av: tinatoon

Min varmaste rekommendation består i länken nedan! :)

Postat av: tinatoon

Min varmaste rekommendation består i länken nedan! :)

Postat av: Morsan

tinatoon- Tack för tipset!! Verkar vara något för mig ;) Kanske ska önska mig i inflyttningspresent!

2007-08-09 @ 00:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0