Vardagsmat i en vardagsfamilj?

Vad äter man för mat på vardagar? Varför är det alltid hjärnsläpp när man ska planera vardagsmaten? Konstigt att man (läs jag) inte kan komma på kul idéer med tanke på hur mycket tid den upptar och hur ofta man gör den. Man handlar den, lagar den och äter sedan upp den, mer eller mindre motvilligt av olika familjemedlemmar. Hunden kan man dock alltid lita på, han klagar aldrig på min matlagning och äter allt med stooor aptit.
Idag tänkte jag göra min Dotter glad genom att erbjuda favoriträtten köttbullar och makaroner, men då säger hon 'neeeeeeej, jag vill inte ha det igen, det är tråkig mat och jag har fått det typ hela tiden när pappa varit hemma.....kan vi inte äta typ oxfilé eller nå't annat gott'   Hmmmm, jo det hade jag gärna ätit om det bara gått snabbare att tillaga och varit billigare att inhandla! Och ett stort tack till min Man förresten som lyckats förstöra köttbullar och makaroner, hur ska jag nu kunna fjäska för barnen på ett snabbt sätt när vi stressar omkring hemma i vardagen och han är på sitt jobb i Afrika??

Kommentarer
Postat av: Sof

Ha ha... ja, du nu får du hitta på ngt annat lätt...typ kladdkakemuffins. det går nog hem!

2007-06-29 @ 00:09:28
Postat av: Morsan

Sof- Ja, det går nog hem! ;)

2007-06-29 @ 00:25:40
Postat av: Mamma/momme

Vi kan prova med palt...då är jag säker på att socker-råttan återvänder till sin gamla favoriträtt :))

2007-06-30 @ 23:54:16
Postat av: Morsan

Haha! Bra idé!!

2007-07-01 @ 14:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0