ÄNNU MER USA

Jag har inte haft internet på nästan ett dygn och jag kände hur paniken sakta men säkert började sprida sig.....beroende? Nejdå, inte alls! Det är bara det att jag så gärna vill dela med mig av mina reserapporter! 

Alla vet ju att allt i USA är stort   och mycket, men här kommer några vardagsexempel på det.
Bilen jag kör har ju naturligtvis fyra (4!) avgasrör. Jag vet, visst är det häftigt!!
image68

Vi var ute och körde bilen med fyra avgasrör stannade vi till på en restaurang för att äta lunch, och så här såg det ut på bordet redan innan förrätten vi beställt kommit in.....

image69

Hade vi vetat att det skulle komma in en stor sallad och vitlöksbröd hade vi nog inte beställt förrätt. Vi var ordentligt mätta efter den lunchen! (Det blev f ö en doggybag igen)

Ett annat exempel på mycket mat är hamburgaren jag åt på TGI Friday's igår kväll.
image70

Om ni undrar så åt jag faktiskt upp hela!
Annat som är stort här är alla shoppingmalls, eller köpcenter som vi säger på svenska. Här är ett som vi besökte idag......
image71
och så här goda saker fanns att köpa där....
image72

Efter att ha gått där i flera timmar tog vi en paus och kaffe på Starbuck's, vilket f ö är enda stället i USA där de har gott kaffe (ok, ni är säkert flera som protesterar nu, men det här är min blogg och jag har aldrig utgett mig för att vara objektiv....)! Kaffet vi har fått hittills har varit utan koffein och sett ut som gammalt diskvatten och inte har det smakat bättre heller....
image73

Naturligtvis har vi varit i mataffären med kameran igen och spanat och naturligtvis hittade vi saker där också på temat stort och mycket! Här kommer ett par bilder därifrån.
image74
Vitlöksbröd (stoooort och med mycket smör)
image75



image78

Vi hörs imorgon igen!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jaaaa, ni är tillbaka!
Härligt med mycket mat, roligt med mycket shopping.

Ni kommer behöva vila upp er i flera veckor efter detta.

Här har vi nu lite plusgrader igen, dimman ligger tät över berget ;)

2007-11-17 @ 08:35:53
URL: http://sjufens.blogg.se
Postat av: Malin

Sofia - haha Kul att vi har en riktigt trogen läsare =) Skönt med plusgrader! Här har det blivit lite kallare och mamma är den enda som springer runt i t-shirt ute =)

2007-11-17 @ 13:45:00
URL: http://morsansvardag.blogg.se
Postat av: Linda är

*vink*

2007-11-17 @ 18:38:12
Postat av: Malin

Linda - *vink vink tillbaka*

2007-11-17 @ 22:25:08
URL: http://morsansvardag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0