RESAN

Så där, då var vi äntligen framme! Resan hit har varit ett mindre äventyr, men det hade ni väl ändå väntat er? Flygresan över Atlanten var riktigt trevlig och det fanns en massa spännande saker att göra för oss som inte är på så många långflygningar!
image24

image25

Mamma hade inte tid att spela så mycket för att hon hade fullt upp med att hålla koll på var i världen vi befann oss....
image26

image27

När vi Washington för flygplansbyte började det bli lite besvärligt......Vi höll på att
bli kvar i Washington eftersom att det tog två timmar att ta sig igenom passkontrollen och det var då bara 15 min kvar för oss att hämta bagage checka in igen gå genom säkerhetskontroll och ta en buss till en ny terminal, på något sätt hann vi....mamma eftersvettades i ca två timmar (jag med för den delen).
image28
Mamma efter språngmarsch

Väl framme i Charlotte så kom ju förstås inte resväskorna, de sprang tydligen inte lika snabbt som vi gjorde i Washington. Vi lyckades hämta hyrbil och läsa kartorna riktigt för att till slut var vi faktiskt framme!
image29
Ser det skönt ut?

Vi kom fram ganska sent och var vrålhungriga så att vi beställde mat till hotellet. Det blev förstås kycklingvingar och pizza. När jag beställde kycklingvingarna frågade de vilken sås vi ville ha till; mild, medium, hot eller suicide...jag tyckte att medium lät alldelens lagom till oss svenskar. Så här såg maten ut:
image31
Problemet vara bara att kycklingvingarna i våra munnar smakade som om att det var suicidesås på och pizzan var också vääääääldigt hot! Så att nu ska vi springa ner och äta hotellfrukost...undrar vad den har för spännande att bjuda på!! Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Solweig

Hallå globetrotter!
Vad kul att se bilder så snabbt från er. Ni är tuffa som törs ge er ut i biltrafiken för det är ju inte som i Sverige.
Kan bara tala om att ni skall njuta av hösten där nere för det kan vi inte göra här. Vi var till Sthlm i snöoväder. Mellan Trosa och Nyköping på motorvägen var det ca 5-6 dm snö samt att den vräkte ned. Det gick inte att köra om för där var det hur mycket snö som helst i omkörningsfilen. Hastigheten gic på 40-50 km/tim.
I morgon åker vi till Umeå för barndop på söndag och där regnar det i dag. Upp och ner vända världen.
Ha det nu så kul over there och var rädd om er.
Kram till er båda

2007-11-13 @ 14:59:12
Postat av: Linda

Hej! Låter som ni fått en kanonstart på resan! Det brukar vara mitt bagage som inte dyker upp annars men det kan visst hända andra också :) Vilken tur att iallafall ni hann med flyget... Kom precis hem från skolan. "mona" är nu klar och endast det praktiska provet återstår, efter det är nästa tand jag sätter borren i riktigt :D Ha det jättebra och kul ni uppdaterat så fort! kramar

2007-11-13 @ 15:13:39
Postat av: Sjufen

åhhhhhhhhhh saknar er!!! Tack för att ni uppdaterar. Min telefon har inte ringt idag, kan det bero på att ni inte är här:)

Jag älskar att spela mahjong-spelet!!! Jag är bra på det också, men ni hade väl inte väntat er ngt annat.

Jag tycker mamsen såg riktigt pigg och alert ut på fotot, ja alltså inte det som är taget på hotellrummet.

Tråkigt att ni inte fått bagaget, men det dyker väl upp får vi hoppas!

Så avslutar jag med lite tips!
* ta alltid mildaste varianten när det gäller mat, det är onödigt att svettas och ha ont i munnen.
* Dela på ena sängen, eftersom de var så stora. Då får ni extra plats för alla shoppingpåsar ni ska ha på rummet sedan.
*Kör fort, får då hinner inga faror hända
* sakna inte mig, för jag saknar er så att det räcker med saknad!

KRAMAR!!! och en "frys-hela-kroppen-min" från Minna

2007-11-13 @ 20:22:35
Postat av: Sjufen

Det var meningen att särskriva extra och plats... bara tänkte skriva det så att M inte blir frustrerad

2007-11-13 @ 20:26:03
Postat av: Malin

Solveig- Hoppas dopet går bra! Det låter inte kul med all snö som kommit, har förstått att det orsakade riktigt stora problem efter vägarna. ja, här är trafiken verkligen annorlunda, det gäller att hålla tungan rätt i mun när man är på den femfiliga motorvägen! Hälsa alla!

Linda- Kul att du snart får borra på riktigt =) Resväskorna är nu tillbaka.... Ha det bra och plugga inte för mycket! Kramar!

Sofia- Passa på att njuta av telefontystnaden för att vi är snart tillbaka och då börjar terrorn igen..... =) Ha ha Klockrena tips - vi kommer helt klart att följa dem!! Kramar till er!!

2007-11-14 @ 05:30:26
URL: http://morsansvardag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0