ELMÄTARE OCH INBROTTSLARM

Idag har det återigen varit en sådan dag där jag ligger steget efter från början och framstår som allmänt förvirrad. Det började med den vanliga "få iväg barnen till skolan-stressen". Efter det var det dags att innan babysimmet åka till en fotograf för att ta foton till körkortet (det som borde varit förnyat för flera månader sedan....) Så att jag sprang runt som en yr höna och packade handdukar och badkläder samtidigt som jag sminkade mig och fixade håret efter bästa förmåga - man ska ju leva med det där körkortet i 10 år!! Vi tog oss iväg och jag blev fotograferad, men när jag skulle betala blev jag upplyst om att man inte kan betala med kort där. Då blev det genast bråttom igen, men vi hittade en bankomat ganska snabbt och ordnade med betalningen! På väg hem från babysimmet börjar jag fundera över hur länge bensinmätaren har haft  "low fuel" tänt......Jag tror att man har 5 liter kvar när den tänds och det betyder ca 5 mil med min bil. Jag vågade inte chansa utan stannade och tankade.

Nu började det bli ont om tidför att hämta Dottern från skolan, hon blev glömd förra veckan och det kan jag ju inte upprepa. Så att vi körde snabbt förbi skolan, hämtade upp henne och skyndade oss hem. Då kanske jag skulle hinna äta lite innan vi körde iväg igen för att ta våra vaccinationer som jag så duktigt bokat tid för.

Väl hemma på uppfarten möts jag av något som jag senare förstod var en elektriker. Han såg inte så glad ut och jag frågade om jag kunde hjälpa honom med något. Han förklarade att han var där för att byta elmätare och jag hade, minsann, fått information redan förra veckan att de skulle komma någon gång idag och han hade, minsann, varit här flera gånger redan tidigare under dagen!! Jaha ojdå och förlåt så mycket, sa jag, kom in och byt den nu då. Då frågar han mig var jag har elmätaren. Ha ha vilken fråga.....ööööh borde jag veta det?  Ja, det borde jag. Men nu gör jag inte det, för att jag har liksom glömt att fundera över den lilla detaljen som var mätaren sitter. Så att jag rusade runt i hela huset och letade och till slut (efter att ha fått höra att bergvärmepumpen inte är en elmätare) hittar jag den i garaget. Till garaget kom elektrikern genom att kliva över enormt stora tvätthögar, men han verkade inte ha några problem med det, det var nog mer jag som hade det. Jag lämnade honom att arbeta där och han slog av och på strömmen och just som han slog på strömmen hände något med vårat inbrottslarm så att det började tjuta. Jag hade aldrig hört det innan, men det var liksom ingen tvekan om vad det var och ljudvolymen var det inget fel på. Det enda felet var att jag inte har en aning om var det sitter (nej inte det heller) eller för den delen hur man slår av det. När jag rusade runt som en galning med larmet tjutande och förökte hitta på ett sätt att stänga av det, kom elektrikern ut från garaget och jag kunde läsa hans tankar. Han verkade förstå till fullo varför min man håller sig borta och jobbar i Afrika och han tackade sin lyckliga stjärna att hans fru inte är som jag!

Nåväl, jag har missat vaccinationstiden men lärt mig lite om både inbrottslarm och elmätare, så att det får väl summeras som en bra dag ändå!

Kommentarer
Postat av: Sjufen

ja, vad säger jag...

förvirrad? Svar: Ja!
stressad? Svar: Ja!
Rolig? Svar: Ja! För oss runtomkring som får höra, men kanske inte för de som kommer till dig typ elektriker ;)

2007-10-10 @ 18:36:16
URL: http://sjufens.blogg.se
Postat av: Malin

Ha ha det är ju bra att jag kan roa någon.... Jag tycker att det är intressant att fundera över varför allt händer mig, men det kan ju ha med stressnivån att göra....?!

2007-10-10 @ 22:50:26
Postat av: momme/mamma

Hallå... är det till denna semesterö!???!!! vi ska komma.
Skojar ;) allt e' sig likt mao

Kramar till er alla... LÄNGTAR

2007-10-12 @ 19:44:14
Postat av: Malin

Mamma: Ja, allt är sig likt, men när ni kommer har det kanske skett ett under och allt är lugn och ro ...... =)

2007-10-14 @ 10:19:01
URL: http://morsansvardag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0