BASKET OCH CHINATOWN

Här kommer ett kort inlägg, eftersom att klockan är mycket och jag behöver gå och sova. På förmiddagen tog jag och barnen bilen in till Manhattan. Det blev ett litet äventyr eftersom att vi naturligtvis körde vilse. När vi till slut kom till Manhattan letade vi rätt på Madison Square Garden för att försöka hitta en parkering som låg inom gångavstånd från arenan. Efter att ha kört runt  ett bra tag hittade vi en som låg nära. Det var en sådan parkering där man lämnar nycklarna och de parkerar åt dig, lite coolt tyckte vi. Vi hade många timmar att fördriva innan matchen började, men det är ju inte så svårt att få tiden att gå i New York. Vi tog tunnelbanan till Chinatown, det var ett riktigt häftigt ställe och det kändes verkligen som att komma till Kina (eller som jag tror att det är i Kina, jag har ju aldrig varit där).


Efter att ha vandrat runt i flera timmar var det så dags för matchen som Sonen den äldre längtat så efter att få se. New York Knicks mot Boston Celtics. Eftersom att det var sista matchen på säsongen på hemmaarenan så var det fest. Allt var gratis när man kommit in på arenan; pizza, hamburgare,  hot dogs, popcorn, glass, godis och dricka. Ni kan ju tänka er att barnen tyckte att det var himmelriket! Jag måste ju erkänna att jag också tyckte det. Matchen var jättehäftig, show från början till slut. Att basket kan vara så kul hade jag ingen aning om. Sonen den yngre sov sig igenom nästan hela tillställningen, men så var han nog ganska slut efter alla intryck i Chinatown. När matchen var slut lyckades vi hitta igen parkeringshuset, betala 45 dollar (!) och köra hem. På grund av att vi körde utan karta så körde vi vilse och det innebar att vi blev väldigt sena hem och därför får ni vänta på bilder (igen...). Uppdatering kommer när jag sovit lite!

Kommentarer
Postat av: Sjufen...

Coolt!

Underbart med basketmatch, dessutom en massa mat och popcorn... Jag hade velat vara med :) Kram till er alla...

Rob: Blir det byte från simning till basket nu? Skulle inte vara helt fel att vara basketproffs va?

Maddi: Hittar du några coola grejer att shoppa?

adam: Allt måste kännas gigantiskt från din plats där i vagnen:) Sov lugnt grabben!

Per: Hoppas att du får njuta en del av resan också, synd att du måste jobba en del också...

Syster: Du är riktigt tuff som kör bil där mitt i smeten. Vad skoj att du gillade basketen också. Hoppas att du får sova några goda timmar nu s att du har nya krafter imorgon(idag) till nya äventyr.

Önskar att jag var där med er allihop och fick uppleva allt, men det går ganska fint att läsa också. Imorgon börjar inskolningen, så idag ska jag leta upp lite fina foton på moster som jag ska lämna på förskolan... ha ha ha...

2008-04-15 @ 06:31:02
Postat av: Ingegerd

Hej hela famijen!
Ja, Malin du är otrolig som klarar av att köra bil där borta. En annan skulle ju få panik. Förstår att barnen älskar att se allt för det är ju lite skilland mot Ggb. Hoppas att ni fortsättningvis hinner med att se en massa och ha roligt.
Hälsa alla
Faster I

2008-04-15 @ 08:10:10
Postat av: Mamma/momme/svärmorsa

Härligt med egen bilparkerare...tur du har kort ;)

Adam - Du sitter ju som prins,med egen drickahållare och allt.

Maddi - har dom Fanta? Kan inte du söka reda på en AHT och en Sphynx som du kan ta med hem till mig???
Du är ju så bra på att hitta grejer!

Robert - Basket i NY...vad är det mot en match i Luleå, Plannja. Eller Lule Hockey!!!

Per - KAN du arbeta (utan hjärtproblem), när de övriga gör stan?

Morsan - Saknar du inte GBG?

Kramizar till er alla!

2008-04-15 @ 10:02:54
Postat av: Malin

Momme- Haha ja kortet glöder ;) Per jobbar från morgon till kväll så att det blir inte så mkt kul för honom, mne han har ju några dagar sedan. Lite nervös är han allt när frun är ute o snurrar med stora bilen =D Rob hälsar att han fortsätter med simningen men det verkar vara riktigt coolt att vara basketproffs i USA. Maddis älskar shoppingen (Rob o jag oxå ;) ) !!
Faster I - Ja, det är en riktig upplevelse och det finns oändligt mkt att se och göra!
Sjufen - du hade älskat varenda sekund här!!

Kramar
från The gang

2008-04-15 @ 13:49:50
URL: http://morsansvardag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0