SKÖN DAG

I morse packade vi kylbagen och stora badväskan och åkte till en strand strax söder om West Palm Beach. Där var precis lika trevligt som på de andra ställena vi varit på. Solen sken och det var ca 30 grader ute. Adam var så snäll och sov middag i 2 och en halv timme så att jag fick sitta och läsa amerkianska skvallertidningar i lugn och ro. Fantastiskt skönt.

Tyvärr brände sig Madeleine i solen trots solskyddsfaktor 30 som skulle vara vattenfast... Så att ikväll har vi varit och inhandlat en bad- och solskydds t-shirt, shorts, vattenfast solskydd (spf 50+) och strandparasoll. Då ska vi nog klara av stranden i morgon också!

I morgon har Per sista arbetsdagen och på lördag morgon åker vi till Naples som ligger på Floridas Gulf-kust (västkusten). Där vet jag inte hur vi har det med internet, men någon liten uppdatering ska jag nog kunna ordna, så att ni har koll på hur det går med vårat solande och badande. Då ska vi ha en vecka med strandliv och grillkvällar, det ska bli jätteskönt.

För er som är intresserad så kan jag berätta att jag har varit på Michaels ikväll och shopat en del. (För er som inte är lika intresserade och därmed heller inte har koll på vad det är för ställe så kan jag berätta att det är en enormt stor och trevlig pysselaffär). Jag blev inte helt klar med det jag skulle ha så att det får bli en sväng till imorgon om jag hinner efter stranden. Kvällen har vi tänkt  ägna åt ett restaurangbesök och packning. Packningen blir nog ett kapitel för sig i vanlig USA-ordning. ni som känner mig (eller varit med som mamma) vet ju hur galet mycket jag brukar släpa runt på när jag har varit här en vecka. Tur att vi har en stor bil.

Ett par foton får jag bjuda på i vanlig ordning. Tyvärr hade jag glömt ladda kamerabatteriet när vi var iväg idag så att jag lägger in ett par bilder från när vi var och käkade "steak" häromdagen.



Och här kommer ett från när jag och "kidsen" var på Starbucks på Worth Ave. i Palm Beach.



...och så här flott shopping är det på den gatan...


Stranden som ligger ett stenkast därifrån ser ut så här...


 

  

Kommentarer
Postat av: mamma/momme

Stackars Maddi som bränt sig :((

Adam o Rob, ni ser ut att ha mycket roligt i sanden.

Maten ser underbart god ut, likaså drycken i glasen ;)

Malin...Michaels, fyll resväskan med pärlor...önskar att vi var där tillsammans!!!



Kramar i massor till er alla

2009-04-03 @ 10:08:44
Postat av: Sofia

Hej hopp!



Sola försiktigt! Maddi: "krya på dig"



Robert;Maddi och Adi: Fortsätt att ha underbart kul!



Malin: Shoppa inte för mycket till mig...Dui första hand gums. Idag var vi till lekstan, roligt men ni var saknade...STOR kram



2009-04-03 @ 12:45:27
Postat av: sol

åh blir såå avis! härligt me dbilder!

kramkram

kom hem snart och visa ALLA bilder och berätta allt!

2009-04-03 @ 17:34:50
URL: http://systersol.webblogg.se/
Postat av: idipp

Härligt ni verkar ha det! :) Kul med alla bilder!

Fortsätt njut! :)

2009-04-03 @ 17:39:33
Postat av: Malin

Mamma- ja en del pärlor har det blivit!

Sofia- kul med lekstan, vi får ta en sväng dit när jag kommer hem

Sol- vi får ta en vinkväll och lite fotovisning!

Ida- hej, kul att du också är här och läser!! Vi har det verkligen jätteskönt. Så härligt att slippa vinter/regnkläder ett tag och bara kunna gå direkt ut! Har funkat fantastiskt bra med Adam och tidsomställningen också, var lite nervös för det. kram kram

2009-04-03 @ 21:27:46
Postat av: Anca C

always exciting to follow your travel adventures! looks like you are really lucky to have nice weather- enjoy your vacation and post as many pics as you can- a big hug to Rob&Madde, greetings to you all

2009-04-03 @ 22:02:59
Postat av: Linda

Hej! Varit lite dålig på att skriva men håller koll på er ;) verkar som ni har det härligt! inte alls avunsjuk, här hemma håller jag på att drunkna i plugg o skola... Trist att maddis bränt sig, håller tummarna för att det lägger sig fort!



En massa kramar till er!

2009-04-03 @ 22:18:59
URL: http://lindakristins.blogg.se/
Postat av: sol

jag vill se bild på per, jag såg en öl det är allt! haha

2009-04-04 @ 10:15:30
URL: http://systersol.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0